sâmbătă, 13 februarie 2016

RECENZIE - Evadare din biblioteca domnului Lemoncello de Chris Grabenstein

Pe Kyle Keeley şi pe fraţii săi mai mari îi uneşte un singur lucru: jocurile născocite de domnul Lemoncello, jocuri care i-au cucerit pe toţi copiii din Alexandriaville.

Când Kyle află că domnul Lemoncello a proiectat noua bibliotecă din oraş şi, cu ocazia deschiderii, oferă invitaţii pentru o noapte petrecută în clădire, cu jocuri la discreţie, băiatul este hotărât să facă parte dintre cei doisprezece norocoşi acceptaţi la inaugurare.

Dar, până la urmă, se dovedeşte că miza este cu mult mai mare decât să intre în bibliotecă: adevărata provocare este să iasă din clădirea ultrasecurizată şi plină de mistere.

Îţi plac cărţile middle-grade? Iubeşti orice ţine de cărţi, bibliotecă şi ghicitori? Îţi plac competiţiile sau jocurile? Atunci acest roman e pentru tine! Chit că ai zece ani, douăzeci, cincizeci, îl citeşti pe cont propriu sau îl răsfoieşti alături de copiii tăi sau de nepoţi.

Personal, eu am împrumutat cartea de la fratele meu; i-am făcut-o cadou de Crăciun şi dacă tot era prin casă am zis să o citesc şi eu. Şi nu mi-a părut rău.

Evadare din biblioteca domnului Lemoncello e o carte ce te prinde imediat şi chiar de la primul capitol eram curioasă să văd ce se întâmplă. Personajele sunt foarte bine construite, chiar dacă sunt multe, şi autorul reuşeşte să le creioneze foarte bine, să-i ofere fiecăruia un caracter şi o personalitate puternică, fără să-i facă totuşi prea deştepţi sau să-ţi creeze impresia că sunt nişte adulţi ce încearcă să fie copii. Romanul este plin de suspans şi acţiune, nu există pagină în care să nu se întâmple ceva şi cu cât citeşti mai mult, cu atât nu vrei să te opreşti.

Eu am citit cartea în câteva ore, fără să fac vreo pauză şi m-am distrat enorm. Pe lângă povestea frumoasă şi scrisă pe un ton amuzant, captivant şi jucăuş, cartea conţine şi ghicitori sau tot felul de desene şi scheme care fac ca lectura să fie şi mai interesantă şi interactivă; cumva, având toate acele lucruri suplimentare în poveste, cititorul poate să participe activ şi să încerce să rezolve alături de personaje ghicitorile sau să se simtă ca şi cum ar participa de-adevărat la cursa din bibliotecă. Ceea ce e extraordinar!

Şi sincer, dacă mie mi-a plăcut atât de mult această carte, şi sunt destul de departe de a fi la vârsta personajelor, va imaginaţi cât de mult i-ar plăcea unui copil? Sunt sigură că acest roman ar fi perfect pentru un copil care poate nu obişnuieşte să citească, pentru că e sătul de cărţile şi lecturile ce-i sunt băgate pe gât la şcoală şi care nu-l atrag deloc. Însă Evadare din biblioteca domnului Lemoncello e o carte ca un joc, plină de ghicitori şi întreceri, cu personaje care sunt în sinea lor nişte copii şi vor să se distreze, vor să câştige, vor să afle mai multe din cărţi şi să facă din mersul la bibliotecă cea mai frumoasă aventură posibilă.

Cred că acest roman poate fi citit şi savurat la orice vârstă, iar dacă l-aţi citit şi vă place, poate-l faceţi cadou şi altcuiva sau îl citiţi împreună cu vreun prichindel. Cartea asta te face să vezi lectura ca pe ceva fascinant, îţi dă impresia că poţi merge oriunde cu o carte. Iar toate evenimentele din poveste, descrierile, personajele, jocurile, finalul, te fac să vrei să o mai citeşti odată şi încă o dată. Plus că sincer, cine nu vrea acum să facă o vizită în acea bibliotecă? Măcar cinci minute!

Recomand Evadare din biblioteca domnului Lemoncello tuturor cititorilor şi iubitorilor de cărţi, biblioteci şi aventură, dar şi celor care poate până acum n-au fost aşa mari fani ai poveştilor. Poate aceasta va fi cartea magică ce-i va face să fie mai prietenoşi şi mai doritori de lectură şi de toate aventurile, lumile şi prietenii ce-i putem găsi între coperţi. Lectură plăcută! : )