marți, 7 aprilie 2015

RECENZIE - Doar cei buni spionează de tineri (Fetele Gallagher #4) de Ally Carter

Cammie îşi petrece vacanţa de iarnă la Londra, împreună cu Bex şi părinţii ei, şi se află sub pază strictă. Dar profesorul ei de Operaţiuni sub Acoperire - acuzat de trădare şi devenit unul dintre cei mai căutaţi oameni de pe Pământ - reuşeşte să înşele vigilenţa celor care o supraveghează pe Cammie şi vorbeşte cu ea, cerându-i să „urmeze porumbeii“, după care sare de pe Podul Turnului în Tamisa.

Cammie nu înţelege de ce profesorul ei cel sexy odinioară pare că şi-a pierdut minţile, şi mai ales de ce după întâlnirea cu el este luată la întrebări de agenţii MI6. Grozavă vacanţă, nu?  Cammie se întoarce apoi la şcoală, pentru a descoperi că şi securitatea colegiului a suferit mari modificări, şi că toate pasajele secrete sunt acum blocate, iar şcoala cea iubita pare mai degrabă o închisoare. Lumea lui Cammie e întoarsă cu susul în jos şi ea nu mai ştie în cine să aibă încredere - prietene, profesori, colege.

Iar pe măsură ce timpul se scurge şi pericolul creşte, Cammie devine sigură de un singur lucru - nu poate să stea cu braţele încrucişate şi să aştepte să fie salvată de ceilalţi! Trebuie să afle motivul pentru care Cercul continuă să fie pe urmele ei... şi asta cât mai repede! Iar când Zach începe să-şi facă apariţia din ce în ce mai des, în locuri şi situaţii total neaşteptate, Cammie îşi dă seama că are într-adevăr nevoie urgentă de răspunsuri. Căci, de data asta, miza n-o mai reprezintă doar inima ei, ci şi libertatea, prietenele şi familia sa.

A trecut mult de când am citit primele trei volume din serie şi pot să zic că-mi pare rău, c-am amânat atât. Nu ştiu de ce-am făcut asta. Poate pentru că mereu am avut în cap faptul că volumul e scurt şi-l pot citi oricând, şi se pare că n-am făcut-o.

Nu mai ţin minte dacă v-am zis, însă iubesc stilul autoarei aşa simplist şi ironic, şi faptul că reuşeşte să creeze suspans din mai nimic. Plus că şi ideea seriei în sine oferă destule momente de acţiune şi suspans, în care nu poţi decât să-ţi ţii respiraţia şi să citeşti mai repede. Aşa cum ziceam volumul, la fel ca şi celelalte, este subţire, dar atât de complex şi chiar mi-a luat două ore şi ceva să-l termin; pentru că nu poţi să citeşti chiar aşa repede fără să pierzi vreun detaliu, iar apoi să nu mai înţelegi ce se întâmplă.

Dacă în primele trei volume tonul în poveste a fost mai drăgălaş şi fără griji, acum el a devenit puţin mai serios şi mai dur. Iar fetele au crescut mult mental şi din punct de vedere al ambiţiei, tăriei de caracter şi tupeului. Însă le prinde tare bine, aşa că n-am de ce să mă plâng. Plus că ador discuţiile lor şi cum reuşesc mereu să găsească o soluţie.

Nu vă povestesc ce se întâmplă, pentru că nici vreau, dar nici nu pot. Orice aş zice poate fi un spoiler în sine sau poate conduce spre altul. Iar dacă n-aţi citit până acum seria, atunci nu ştiu ce să zic. Deoarece e amuzantă, niciodată nu e linişte, lucrurile nu stau pe loc, personajele sunt multe şi atât de diferite, încât de la fiecare înveţi câte ceva, se pune mare accent pe familie şi prietenie, iar Cammie şi fetele sunt adorabile. Deşi n-ar trebui să zic asta, căci sigur mă trezesc cu o replică tăioasă sau cu ceva în cap :))

Recomand seria tuturor şi eu abia aştept următorele volume! Cât mai repede, vă rog, că mor de la suspans!