RECENZIE - Testul Fierului (MAGISTERIUM #1) de Holly Black & Cassandra Clare

Focul vrea să ardă.
Apa vrea să curgă.
Aerul vrea să se ridice.
Pământul vrea să se lege.
Haosul vrea să devoreze.

Prieteni şi duşmani. Pericol şi magie. Viaţă şi moarte.

Majoritatea copiilor ar face orice pentru a trece Testul Fierului. Nu şi Callum Hunt. El vrea să-l pice. Toată viaţa lui, Call a fost avertizat de tatăl lui să stea departe de magie. Dacă trece Testul Fierului şi este admis la Şcoala de magie Magisterium, e sigur că îl vor aştepta numai lucruri rele.Aşa că face tot posibilul s-o dea în bară, dar ratează eşecul.

Acum, Magisterium îl aşteaptă. Este un loc pe cât de senzaţional, pe atât de sinistru, având sumbre conexiuni cu trecutul lui şi ascunzând iţele unui viitor incert. Testul Fierului este doar începutul, marele examen este încă o himeră…

Incep aceasta recenzie prin a spune ca nu-s de acord cu cei care zic ca aceasta carte e ca Harry Potter, sau ca aceasta serie copiaza cumva ideea si doar inlocuie personajele. Da, exista o scoala de magie, da, este un tanar special, DAR aici similaritatile se opresc. Si o sa va explic si de ce.

Intregul sistem magic este diferit, scoala si regulile sunt diferite, chiar si testele, lectiile, decorul, totul. Si as vrea, ca atunci cand apare o carte sau o serie noua, cititorii sa inceteze cu "oh, e la fel ca aia" sau "ah, nimic original". De unde stii?! Doar pentru ca au cateva elemente in comun? Atunci gandeste-te ca si eu as putea spune ca toate seriile distopice sunt la fel, doar o poveste, scrisa de bilioane de autori, cu diferite nume si personaje. Ar fi corect? Nu cred. Asa ca, incetati sa mai etichetati o carte daca n-ati citit-o, pentru ca nu e corect. Iar daca nu-ti place, atunci asta e, cui ii pasa?

Ok, acum daca am spus ce ma deranjeaza, sa ne intoarcem la poveste. Sincera sa fiu mi-a placut cartea mai mult decat speram. Pentru ca stiam ca este middlegrade. Dar a fost extrem de buna, plina de actiune si suspans, si a avut descrieri frumoase si atatea sentimente, si intorsaturi de situatie. Cred ca oricine poate citi acest roman, indiferent de varsta, pentru ca e foarte bine scris, si abordeaza magia intr-un mod nou si diferit. Nu e ca Harry Potter si intregul sistem de magie e diferit, asa cum am zis mai sus. N-am observat toate acele similaritati de care toti vorbesc si m-am bucurat ca nu se centreaza doar pe un personaj. Avem ocazia sa aflam mai multe despre Call si Tamara si Aaron, dar si despre colegii si profesorii lor.

O sa repet iar si iar faptul ca trebuie sa cititi cartea, pentru ca e superba, amuzanta, te pierzi in poveste, plina de actiune si suspans. Se intampla atatea lucruri si nici n-am simtit ca este prima carte. N-a fost ca altele in care te plictisesti cand esti la jumatate, pentru ca informatiile si prezentarea lumii se impletesc cu actiunea si testele si multe alte lucruri. Chiar recomand sa cititi aceasta carte, chit ca ati citit sau nu Harry Potter. Si nu conteaza daca va place sau nu middlegrade pentru ca nu pare unul, ci e chiar young adult. Asa ca pune-ti mana pe ea!