duminică, 30 noiembrie 2014

RECENZIE- Hotul fulgerului (Percy Jackson si Olimpienii #1) de Rick Riordan

Volumul prezintă aventurile lui Percy, un puşti de doisprezece ani care descoperă că este semizeu, fiind fiul unei muritoare şi al unui zeu. Ştim că tinerii cititori nu sunt foarte atraşi de poveştile mitologiei clasice, considerând că acest tip de lectură este dificilă şi lipsită de conexiuni cu societatea din zilele noastre.

Dar cartea lui Rick Riordan contracarează aceste neajunsuri, fiind un excelent îndrumar mitologic, plin de aventură şi pe gustul copiilor cu vârsta cuprinsă între 10 şi 15 ani. Rick Riordan reuşeste, cu multă abilitate, să plaseze istorisirile din cărţile lui Homer într-un context actual, folosindu-se de umor şi reconstruind aventurile clasice într-un ritm alert, ce ţine cititorul cu sufletul la gură.

Nu stiu cat de populara este aceasta serie la noi, dar afara si mai ales in SUA, e imposibil sa n-auzi de ea. Si recunosc c-am fost putin sceptica, adica ideea suna interesanta, si am auzit doar pareri bune, insa e mai mult o serie middlegrade. Insa, din nou, acest gen imi da peste ochi, pentru ca ma indoiesc de el. De ce? Mi-a placut mai mult, de n ori mai mult decat speram.

Si desi aceasta carte este prima pe care o citesc de la Rick Riordan pot sa zic ca are o multime de atu-uri sa devina unul din autorii mei preferati.

Ca de obicei, nu voi oferi spoilere sau prea multe detalii despre roman, dar o sa spun ca povestea este foarte frumoasa, actiunea si suspansul sunt extrem de inteligent folosite si dozate (doar ca sa-ti explodeze in fata cand te-astepti mai putin), autorul are un stil ce m-a prins de la primele cuvinte, iar personajele - toate chiar - m-au facut sa le iubesc.

Rick Riordan se foloseste de arhi-cunoscutii zei greci, dar si de semizei si alte creaturi mitologice, si creaza ceva proaspat, captivant, care te face sa razi in momentele de tensiune si sa tremuri cand ar trebui sa te bucuri. Stilul sau natural, ironic si curat fac aceasta carte de o mie de ori mai buna, decat daca ar fi fost scrisa de altcineva.

Acest roman este salvat de trei mari lucruri: stilul autorului, personajele si  inteligenta punere in practica. Din punctul meu de vedere, daca a reusit sa ma cucereasca si sa ma faca sa iubesc o carte pentru 'tineri', m-a facut sa vad altfel zeii si creaturile mitologice, si relatiile dintre ei, si i-a prezentat pe toti intr-un mod atat de real, pur si simplu ai impresia ca-i ai langa tine si-i vezi sau ii poti auzi, atunci este geniala.

De mica am iubit mitologia greaca si-am citit toate povestile legate de zei, eroi si creaturi, iar acum am ocazia sa le citesc, iarasi, insa avandu-l ca prieten pe Percy. Percy este un personaj extrem de real si realist, sarcastic si pe care vrei sa-l bati si sa-l pupi in acelasi timp. Replicile lui, gandurile, reactiile si ideile sale te fac sa razi, sa te intristezi si credeti-ma, n-aveti timp sa respirati. Daca sunteti cu Percy sigur vine cineva sau ceva dupa voi!

Recomand aceasta carte si intreaga serie tuturor copiilor, tinerilor, adultilor si cui mai vrea sa citeasca ceva bun, bun, BUN! Nu mai pierdeti timpul, pentru ca pierdeti ceva si mai tare. Eu v-am lasat si merg sa citesc volumul II.