sâmbătă, 20 septembrie 2014

RECENZIE - Ce sa fac cu mostenirea? de Kerstin Gier

Cu un IQ impresionat de 158, Carolin e absolventa a mai multor facultati, este capabila sa faca in minte calcule complicate cu o viteza uluitoare, vorbeste fluent sase limbi straine si canta cu pricepere la diverse instrumente muzicale. Sotul ei, Karl moare pe neasteptate, lasand-o pe Carolin vaduva la nici 30 de ani, complet debusolata, fara perspective de viitor si obligata sa se judece cu fostul ei prieten pentru o avere fabuloasa, de care ea n-avea habar.

Desi durerea pricinuita de moartea sotului o arunca intr-o stare de depresie profunda si ajunge sa se imbete, sa mearga la psihiatru si sa se simta inconjurata de idioti, protagonista isi pastreaza ironia si o doza sanatoasa de umor sarcastic. Din fericire, Carolin nu este singura in aceste momente de criza. O psihoterapeuta incompetenta, un farmacist simpatic si un foxterier impaiat, care poarta numele „Nr. 243“, o ajuta sa-si regaseasca drumul prin viata.

De cand am citit Ma sinucid alta data m-am indragostit de stilul acestei autoare - usor, interesant, extrem de amuzant si sarcastic. E imposibil sa nu razi sau sa nu chicotesti la vreuna din replicile personajelor. Chiar si unele ganduri sunt amuzante.

Recunosc ca descrierea acestei carti nu m-a dat pe spate si am ales s-o citesc pentru ca stiam deja ce-mi ofera autoarea; altfel descrierea suna extrem de cliseica si cam ciudatica. Insa a fost un roman foarte bun, l-am citit in trei ore, am ras foarte mult, pana mi-au dat lacrimile si am si prins drag de personaje. Autoarea are un stil de te face sa zambesti si sa-i placi si pe cei mai nesuferiti; pentru ca priviti prin ochii personajului principal par extrem de comici in uratenia lor fizica si/sau sufleteasca.

Cumva autoarea a luat doua idei cliseice - relatia dintre o tanara si un barbat mai in varsta, si mostenirea lasata in urma mortii lui de care ea nu stia nimic - si le-a transformat in ceva extrem de nou si amuzant. Totul e tratat intr-o maniera relaxata si relaxanta, insa poti vedea si evolutia personajelor, cum incearca sa-si rezolve problemele, confuzia, tristetea etc.

Acest roman poti sa-l citesti si cand vrei ceva amuzant si usor, dar si cand ai chef de o lectura rapida cu intriga si suspans. Oricat de copilaroasa ar parea coperta si oricat de cliseica ar fi descrierea, cartea e foarte buna, stilul autoarei e savuros, personajele sunt placute si nu regreti nicio clipa ca ai decis s-o citesti.

Eu v-o recomand cu mare placere si daca ati citit-o deja atunci incercati Ma sinucid alta data sau daca va plac seriile pentru adolescenti cititi Culorile dragostei. Sunt superbe si la fel de amuzante amandoua.

4/5