joi, 25 septembrie 2014

Reading pressure, Reading slump - Why I do this to me?


Sal'tare!

Eram in dubii daca sa vorbesc de aceste lucruri sau nu, dar in ultima vreme m-am tot lovit de ele, personal, dar am si tot auzit diversi bloggeri si booktuberi pomenindu-le. Asa ca, mi-am zis de ce nu. 

Ca bookblogger citesc foarte mult (si-mi place) si mai ales vreau sa postez recenzii, ca sa spun si altora daca mi-a placut o carte sau nu. Daca e o noua aparitie atunci cu atat mai bine sau daca e-n curs de aparitie. Acum care-i "problema". Dupa cum ati vazut pe blog incerc sa ma intind (uneori mai mult decat ma tine coarda) si sa postez si-n romana si-n engleza, si despre aparitii de la noi, dar si din afara. 

Cat de cat cred ca-mi iese. Insa, nu e asa de usor. Pentru ca atat la noi in tara cat si-n afara apar o multime de carti si ca orice blogger vreau sa citesc acele carti cat mai repede. Doar ca pe langa faptul ca-s multe si unele apar si-n acelasi timp, trebuie sa ma gandesc si la cartile ce le am deja. Poate de foarte mult timp sau acelea pe care le-am cumparat si inca nu le-am atins. Deci cu un tbr care cade pe mine, cu multe carti cumparate si cu tone de aparitii noi sa incerci sa tii pasul e cam greu. Sau ar trebui sa devin cititor cu norma intreaga, sa tai din orele de somn si sa ma inchid in casa :))

Acum lasand gluma la o parte, pentru c-am si glumit putin, fiind bookblogger si dorind sa postezi recenzii constant sau cat mai des pune deja putina presiune pe tine. Pentru ca sunt zile sau saptamani in care n-ai avea chef de citit, ci preferi sa vezi un film sau sa vezi un serial cap-coada, sa umbli aiurea pe net sau sa te joci pe facebook si sa te enervezi ca nu treci level-ul. Insa fiind bookblogger nu vrei sa lasi blogul pustiu (fara recenzii si nu doar cu noutati si etc) si cumva te fortezi putin sa postezi o recenzie macar o data pe saptamana. Plus ca fiecare avem o viata si mergem la job sau la facultate sau la liceu etc. 

Cumva a fi bookblogger, daca o iei la modul serios (cumva profesional) e ca un job. Acum ca esti platit (in carti, comentarii etc) e treaba ta. Iar jobul asta consta in a citi cat mai mult, a posta recenzii, a fi la curent cu tot ce misca in domeniul cartilor si asa mai departe. Nu vreau sa fac sa sune a corvoada sau obligatie, pentru ca iubesc blogul asta, iubesc sa citesc si sa postez recenzii si alte chestii, doar ca sunt si perioade in care as fugi departe si nu m-as uita in urma. Dar apoi mi se face dor si ma uit cata munca am bagat in el.

Cam asta e cu presiunea. Vrand sa postezi constant recenzii, sa citesti cat mai mult, sa tii pasul cu aparitiile, sa scazi din lista tbr cumva impingi lucrurile mai mult decat trebuie. Uneori e interesant si te incanta sa-ti testezi limitele, iar alteori ti-ai scoate ochii. Acum sa vorbim de reading slump sau am chef sa citesc, dar nu stiu ce sau as face orice altceva decat sa citesc. De fiecare data cand am avut zile de genul sau saptamani am trecut prin diferite stari sau stadii: 1. m-am enervat pentru ca aveam foarte multe de citit si numai aia imi trebuia atunci 2. m-am resemnat ca voi avea o luna varza din punct de vedere al lecturii 3. ma uitam cu jind la carti, gandindu-ma cum ar fi sa le citesc, dar stand degeaba. Si tot asa.

Aceste reading slumps apar din cauza stresului, a plictiselii, poate esti bolnav, din cauza presiunii, poate ai citit cartea gresita si s-a dus cheful. 

O sa inchei discutia aici, pentru ca deja am scris foarte mult si nu vreau sa faceti voi vreun blocaj cand veti vedea cat e de mare, chiar daca ar mai fi de zis. Insa as mai adauga ceva. Cumva ca bookblogger, dar si ca cititori tindem sa ne dorim mult prea mult. Ma uit la mine, in clipa asta, si am o multime de carti pentru review si pentru recenzie, unele pe care le-am cumparat si primit de ziua mea, vesnicele carti ce zac pe raft de cine stie cand, sute de carti in format e-book. Cand le voi citi nu stiu, dar psihic (si am si-un creier competitiv) vreau sa le citesc acum pe toate, ceea ce-i imposibil.

Voi cum sunteti - cititi mult sau putin? Sunteti cititori de ocazie sau bookbloggeri? Vreti sa cititi cat mai mult si acum sau o luati incet? Astept comentariile voastre si sper sa va placa discutia si tot ce-am spus eu. Iar eu poate ma invat minte (pentru ca nu-i prima data cand patesc asa) si nu mai strang atatea chestii de citit care trag de mine.

1 comentarii:

Dewtza spunea...

Eu am perioade și perioade. Am zile în care stau toată ziua în pat cu cartea în brațe și citesc câteva cărți pe săptămână, dar și zile în care nu ating nicio carte. Pe de altă parte, sunt o colecționară înrăită. Cred că am strâns aproximativ 30 de cărți pe rafturi și încă vreo 100 în laptop, ca să nu mai vorbesc de lista tbr la care mai degrabă adaug titluri decât să tai din ele. Dar ținând cont că nu sunt bookblogger îmi permit să am zile și săptămâni în care să vreau să stau departe de lista tbr. Nu-mi place să mă forțez.