sâmbătă, 2 august 2014

RECENZIE - Incercarile Focului (Captiv in Labirint #2) de James Dashner

Thomas a crezut că rezolvarea Labirintului reprezintă sfârșitul cumplitei lui aventuri. A crezut că s-a terminat cu variabilele, cu alergatul. A crezut că toți Poienarii își vor relua viețile, dar nu și-a închipuit la ce fel de existență se vor întoarce.

În Labirint, viața era ușoară. Aveau mâncare, aveau un adăpost și siguranță... înainte ca Teresa să declanșeze sfârșitul. Dar, în lumea de dincolo de Labirint, sfârșitul începuse cu mult timp în urmă. În locul libertății sperate, Poienarii se află acum în fața unei noi încercări: ei trebuie să străbată un deșert torid, pândiți de amenințarea unor furtuni cataclismice și, mai ales, a unor ființe omenești devastate de o boală misterioasă, Arșița, care îi transformă treptat într-un soi de monștri insensibili,sălbăticiți.

Va ține oare Thomas secretul libertății ascuns undeva în adâncul minții sale? Sau va rămâne pentru totdeauna în stăpânirea Răului?!

Cred ca glumeam cand am zis ca primul volum a fost genial si m-a surprins extrem de tare, pentru ca acest volum a fost de un milion de ori mai bun.

Fiind sequel in niciun caz n-o sa dau vreun detaliu, si asa descrierea spune destule, dar pot sa zic ca s-au intamplat atatea chestii incat pe la jumatatea cartii ajunsesem sa nu mai presupun. E imposibil sa iei in calcul toate intamplarile, sa vezi ce-i in spatele lor, sa te uiti cine e bun si cine e rau, ca-n secunda urmatoare totul sa se intoarca pe dos. Romanul asta pur si simplu se joaca, asteapta ca personajele si tu, ca cititor, sa va faceti o idee, iar apoi boom. Schimbam. Ucidem. Tradam.

N-am cuvinte pe care sa le folosesc ca sa-mi exprim starea de acum. Sunt in soc pentru c-a fost al naibii de bun, am fost nervoasa, fericita, speriata alaturi de personaje si saracul Thomas, ca si-a luat suturi in fund de la toata lumea si nici ca mai stie in cine si ce sa creada. Totul devine incolor, nu mai exista bine si rau, dusmani si prieteni, toti vor doar supravietuire, bine pentru sine si sunt gata sa ucida sau sa insele pe cine le sta in cale. Iar grupul RAU, pentru care momentan simt o ura si un dezgust cumplit, e cel mai... nici n-am cuvinte.

Daca n-ati citit inca aceste carti atunci pierdeti enorm! Pur si simplu sunt o cursa continua, o lupta pe viata si pe moarte cu pericolele, cu oamenii de langa tine, cu tine insuti ca sa mai rezisti un pic. E un joc al mintii care ameteste nu doar personajele, ci si pe tine, si intr-un mod bolnav vrei mai mult, vrei sa afli ce urmeaza si care-i adevarul. Am dat peste atatea "adevaruri", incat deja nu mai stiu ce ar mai urma. La cat de nebunesc a fost volumul asta si cate s-au intamplat ma intreb in al treilea ce-a mai ramas sa intre.

N-am destule cuvinte sa recomand seria si o sa astept cu sufletul la gura si ultimul volum, care sper s-apara extrem de curand si la noi. Sunt niste carti ce merita, cu niste personaje extraordinare, toate au ceva special, cu un catralion de tone de actiune, suspans, rasturnari de situatie, chestii oribile si daca va vine sa credeti avem si umor. Ce sa vrei mai mult.

Recomand!

5/5