miercuri, 6 august 2014

RECENZIE - Be with Me (Wait for You #2) by J. Lynn

Teresa Hamilton is having a rough year—she’s in love with her big brother’s best friend, but he hasn’t spoken to her since they shared a truly amazing, mind-blowing, change-your-life kiss. She got out of a terrible relationship. And now an injury is threatening to end her dance career for good. It’s time for Plan B – college. And maybe a chance to convince Jase that what they have together is real.

Jase Winstead has a huge secret that he’s not telling anyone. Especially not his best friend’s incredibly beautiful sister. Even though he and Teresa shared the hottest kiss of his life, he knows that his responsibilities must take priority. He certainly doesn’t have time for a relationship. But it doesn’t help that all he can think about kissing the one girl who could ruin everything for him.

As they’re thrown together more and more, Jase and Tess can’t keep denying their feelings for each other. But a familiar danger looms and tragedy strikes. As the campus recovers, the star-crossed couple must decide what they’re willing to risk to be together, and what they’re willing to lose if they’re not…

De fiecare data cand incep sa citesc un roman de genul asta ma gandesc la doua lucruri: ori va fi iar o poveste tipica, un pic de drama, o tona de sex si niste personaje abia schitate, ori ma va intoarce pe dos, voi simti cum cunosc niste oameni in carne si oase, le voi afla povestile si voi vrea sa le urmaresc pana la final. Iar dupa acel final eu o sa continui sa visez la ei si o sa vreau sa-i revad.

De ce-am inceput recenzia asa? Ca sa vedeti cam cum vad eu romanele New Adult/Adult si ca sa pot sa ma raportez mai bine la cel de fata, care face parte din a doua categorie. Cumva banuiam ca va fi asa, pentru ca acum ceva timp am citit primul volum din seria de companions, si mi-a placut. Dar acela comparativ cu acesta mi s-a parut mai usor, nu asa de deep si n-a cuprins teme si situatii de viata atat de grele si nu tocmai frumoase.

Teresa si Jase, ca sa-i iau cumva la pachet pentru ca mi s-au parut in multe cazuri asemanatori, sunt doi oameni incercati. Pot parea doi tineri cu viata inainte, cu multe vise, dornici sa se distreze, dar sunt mai mult. Nu vreau sa detaliez prea tare, pentru ca apoi cumva ajung sa vorbesc si de ce intampla in poveste si dau spoilers. Insa aceste doua personaje sunt extrem de vii si le vezi luptandu-se cu viata, incercand sa mearga mai departe, chiar daca inca sunt bantuiti de trecut. Apreciez mereu autorii ce creaza oameni si nu personaje, iar pe acestea doua as vrea sa le pastrez cat mai mult timp, in minte.

Chiar daca ei doi, poti zice, sunt la varsta la care esti considerat matur si cu experienta de viata, ii vezi crescand de-a lungul povestii, observi cum se schimba, cum nu mai sunt asa de crispati si inchisi in ei, cum renunta la mastile alea de sunt-ok-lasa-ma-n-pace sau sunt-tanar-si-n-am-niciun-stres. Toti avem griji si probleme, dar cand se strang toate si fac coada in fata ta, nu e asa de usor sa le rezolvi. Oricine cedeaza si mai ales atunci cand n-ai experienta, taria de caracter, ambitia si dorinta sa le depasesti si sa le faci sa para mai mici decat tine.

As putea vorbi ore in sir de romanul acesta, dar nu vreau asta. Vreau sa-l cititi, sa-l intelegeti si apoi sa-l recomandati si altora. Nu e un roman tipic pentru adolescenti sau tineri, e si un fel de lectie de viata, e plin de replici inteligente si de maturitate. Nu vreau sa credeti ca e doar ceva ce citesti intr-o zi de vara si dupa ce termini poti trece la altceva. Pentru ca esti implicat in poveste, te consuma, si oglindeste foarte bine realitatea. As vrea sa fie citit de cat mai multi si sa convingem si pe altii ca literatura asta pentru tineret nu contine doar petreceri, sex, alcool si mai stiu eu ce. Ci ca mai are si chestii serioase in ea.

N-am cuvinte sa descriu cat mi-a placut cartea sau cum m-a facut sa ma simt, dar pot zice ca a fost ca o vacanta. O vacanta in care am cunoscut niste oameni de care-mi va fi dor si pe care vreau sa-i cunoasteti si voi. Cititi cartea asta daca vreti sa aveti si altceva decat o poveste tipica in fata ochilor, indopata cu sex si personaje de carton. Hai sa citim ceva real si realist. Eu nu pot decat sa recomand si sa va zic sa stati cu ochii pe editura EPICA ce va publica acest roman curand.

5/5