marți, 12 august 2014

RECENZIE - Amy and Roger's Epic Detour by Morgan Matson

Amy Curry is not looking forward to her summer. Her mother decided to move across the country and now it's Amy's responsibility to get their car from California to Connecticut.

The only problem is, since her father died in a car accident, she isn't ready to get behind the wheel. Enter Roger. An old family friend, he also has to make the cross-country trip - and has plenty of baggage of his own.

The road home may be unfamiliar - especially with their friendship venturing into uncharted territory - but together, Amy and Roger will figure out how to map their way.

Am atatea de zis despre cartea asta si din pacate nu prea e de bine. Daca stai sa te uiti pe goodreads sau pe blogurile din afara sau pe booktube, atunci o sa vezi cat de populara e cartea asta, o sa auzi ca e favorita tuturor si ca e geniala, si osam, si mai stiu eu cum. Am inceput s-o citesc asteptand un road-trip interesant, foarte amuzant, relaxant, o lectura pur si simplu de vara.

Vreau sa spun ca nu vad de ce - de ce asa populara. Nu vad de ce o adora toata lumea, pentru ca sincer pentru mine a avut foarte multe goluri, de la personaje si pana la plot. Dar sa le luam pe rand.

Imi plac cartile cu plimbari sau excursii si a fost si asta draguta, dar... inteleg ca intr-o calatorie nu stai mult intr-un loc, dar poti sa mi-l descrii in mai mult de patru propozitii? Nu poti sa-mi zici ca un loc era plin de copaci si atat sau ca totul era extrem de plat. Eu ce-mi imaginez?
 Ideea cu diferitele poze si playlist-ul a fost interesanta, cumva i-a mai dat niste aripi romanului, zic eu. Dar nu l-au salvat prea mult. Sincer, mie mi s-a parut foarte fragmentara cartea, foarte subtire scrisa (si nu ma refer la numarul de pagini). N-am simtit nimic, nu mi-a transmis nimic, nici macar cu personajele nu am avut vreo legatura. M-am simtit total pe dinafara.

Inteleg ca e o lectura de vara, ca trebuie sa fie usoara, fara cine stie ce plot si incarcatura emotionala (chiar daca are asa ceva daca cititi descrierea), dar asta nu inseamna ca eu ca cititor trebuie sa fiu lasat fara descrieri, fara o naratiune bine pusa la punct, fara dialoguri inteligente si nu doar replici simple si scurte ca sa fie acolo. N-am vazut o caracterizare intreaga a personajelor, doar detalii aruncate prin poveste, n-am putut percepe caracterul lor sau emotiile. Daca n-as fi citit ca X era trist in momentul ala, eu nu-mi dadeam seama.

Sincer, din punctul meu de vedere cartea asta a fost plata si fara esenta la tot: actiune, personaje, emotii, descriere.  Si-mi pare rau ca nu mi-a placut, pentru ca majoritatea o iubesc. Dar nici nu pot sa mint si n-am de gand sa spun ca am adorat-o doar ca sa fiu in rand cu toata lumea. Nu vreau sa va mint. Si poate ca ea e cumva buna, chit ca mie nu mi-a placut. Poate ca voua o sa va placa.

Regret cand un roman atat de iubit nu-mi place si cand pot sa-i vad partile rele ca pe niste gauri din svaiter. Dar asta e parerea mea sincera. Insa chiar daca eu n-am iubit cartea, n-am simpatizat cu personajele, uneori chiar imi venea sa tip la ele, voi puteti s-o cititi. Puteti s-o cumparati si s-o iubiti. Nu toti suntem la fel si nu vreau sa stiu ca din cauza mea voi o sa o ocoliti.

Dar asta este... pentru mine daca o carte e lectura de vara asta nu inseamna ca trebuie sa fie prost scrisa si lipsita de substanta.

3/5