marți, 15 iulie 2014

RECENZIE - Sabriel (Vechiul Regat #1) de Garth Nix

Cine ii apara pe vii cand mortii se ridica...?

Necromantul Abhorsen, singurul care ii calauzeste pe morti catre somnul de veci, a disparut, iar mortii amenina sa se intoarca in lumea celor vii.

Singura care ii poate lega inapoi in Moarte este Sabriel, fiica necromantului. Pentru a-si regasi tatal, tanara e gata sa infrunte toate pericolele acestei lumi si ale celei... de Dincolo. Dar pentru asta trebuie sa fie pregatita...

Cred ca am cartea aceasta pe raft, de fapt intreaga trilogie, de un an si ceva, daca nu mai mult. Si desi suna interesant nu stiam daca s-o citesc curand. De ce? Pentru ca daca dai un search dupa recenzii nu gasesti, la noi in blogosfera. Desi in afara sau pe goodreads are recenzii foarte bune. Insa cum altceva nu-mi doream sa citesc m-am apucat de ea.

Pot sa zic ca a fost ceva ce nu m-asteptam - ceva unic, frumos scris, plin de actiune si suspans, cu multa magie si mai ales cu niste personaje extrem de bine construite. Cu siguranta e o carte ce merita citita de cat mai multi si odata intrati in poveste nici ca mai vedeti paginile. (din extrerior nu-i o carte chiar subtire)

Nu va zic si eu ce se intampla, pentru ca deja, in mare, descrierea spune povestea. Insa e mult mai mult. As zice ca pe langa acea particica din synopsis se mai intampla de opt ori pe atat si lumea creata de autor e asa de placuta si colorata. O combinatie intre lumea reala si cea fantastica, intre cea a viilor si a mortilor. Iar aceasta magie mi s-a parut cumva diferita de ce-am mai intalnit prin alte carti si parca si mai interesanta.

Dar oricat as vorbi eu si as incerca sa va conving simt si stiu ca n-as reusi. Pentru ca intreaga lume cuprinsa intre coperti, magia, simbolurile, vietile ce sunt puse la bataie si personajele ce lupta, sunt mult prea complexe si orbitor de frumoase, comparativ cu vorbele mele. Singura modalitate prin care puteti vedea cum e cu adevarat cartea e s-o cititi.

Dintre personaje cel mai mult mi-a placut Sabriel si nu pentru ca e cel principal, ci pentru ca a facut fata situatiilor grele, a incercat sa gaseasca solutii si sa nu se piarda cu firea, chiar si cand frica o strangea de gat sau moartea ii sufla in ceafa. N-are deloc o viata si o slujba usoara, plus ca si bagajul emotional ce-l cara dupa ea e destul de greu. Sa mergi in cautarea parintelui tau si sa ai o multime de scenarii in cap, plus o multime de chestii dupa tine... foarte relaxant.

Sabriel e o carte ce i-as recomanda-o oricui pasionat de fantasy, dar si celor care sunt in cautare de aventuri, de magie si de personaje interesante. Plus ca, asa cum am zis, si lumea e foarte frumoasa, plina de tot felul de creaturi care mai de care, iar peisajul iti ia si el suflarea.

Lectura placuta!

5/5