marți, 22 iulie 2014

RECENZIE - The DUFF (Designated Ugly Fat Friend) by Kody Keplinger



Seventeen-year-old Bianca Piper is cynical and loyal, and she doesn't think she's the prettiest of her friends by a long shot. She's also way too smart to fall for the charms of man-slut and slimy school hottie Wesley Rush. In fact, Bianca hates him. And when he nicknames her "the Duff," she throws her Coke in his face.

But things aren't so great at home right now, and Bianca is desperate for a distraction. She ends up kissing Wesley. Worse, she likes it. Eager for escape, Bianca throws herself into a closeted enemies-with-benefits relationship with him.

Until it all goes horribly awry. It turns out Wesley isn't such a bad listener, and his life is pretty screwed up, too. Suddenly Bianca realizes with absolute horror that she's falling for the guy she thought she hated more than anyone. And eventually, through this realization, Bianca begins to see how harmful her unhealthy way of dealing with her problems has been, and finds a way to confront them head on.



RECENZIE:


Aveam cartea pe raft de cateva luni si cum am luat o pauza (ne)voita de la lectura din motive de boala (se pare ca trupul meu nu rezista la modificarile bruste de temperatura din ultima vreme) am zis sa intru iar pe drumul "bun" cu ceva scurt, usor si amuzant. 


The DUFF a fost si n-a fost ce asteptam. De ce zic asta? In primul rand Bianca nu a fost cum speram eu, adica ce-mi transmitea din synopsis , iar unele actiuni ale ei m-au facut sa ma intreb daca ea chiar putea sa amestece asa lucrurile. Am inteles ca se folosea de Wesley asa cum o facea si el, insa treci asa usor peste faptul ca nu-l suporti si zici ca-l urasti de atata timp? Din cauza asta m-a enervat putin.


Pe de alta parte Wesley mi-a placut mai mult decat m-asteptam. Ok, flirteaza si se saruta cu aproape orice e de gen feminin si respira, dar fata de Bianca mi-a parut mai credibil. Adica el nu incerca sa-si mascheze emotiile sau sa se culce cu ea dintr-un motiv ascuns. Pur si simplu o facea pentru ca voia. Pe cand ea se folosea de el atat ca sa-si ia mintea de la problemele ei, cat si fara sa recunoasca faptul ca-l placea sau incepea sa-l placa.


Si cumva purtarea asta si faptul ca nu discuta cu prietenele ei, sa le spuna ce se intampla in viata ei, cu familia ei sau cu Wesley, iar nu mi s-a parut ok, parca imatura. Inteleg ca ele s-ar fi enervat si am vazut asta, dar nu s-ar fi enervat si daca le-ai fi zis de la inceput sau mai tarziu? Iar faptul ca incerci sa fugi de probleme in niciun caz nu le rezolva, ci le face mai mari. Si nu cred ca daca ai probleme trebuie sa te arunci asa in bratele cuiva doar pentru ca ti se pare tie ca te destreseaza. *nici nu stiu daca exista cuvantul, dar fie *


Insa, in afara de acest lucru ce m-a deranjat la comportamentul Biancai, romanul a fost bun, placut si s-a citit foarte repede. Are si momente amuzante si destule intamplari tipic adolescentine si discovering yourself si despre familie si prieteni. Cumva incearca, si nu stiu cat reuseste cu adevarat, sa atinga toate aceste teme mari.


Pentru vara si cand vrei ceva repede, usor sincer si rece cartea asta e buna. Ma bucur c-am citit-o si mi-a facut mare placere sa fac cunostinta cu personajele. Ma bucur ca fiecare a reusit sa-si puna lucrurile in ordine si ca Bianca a invatat sau (re)invatat sa se aprecieze pe sine mai mult si sa inteleaga faptul ca nu doar aspectul fizic conteaza si ca un om frumos poate fi si o cochilie goala, si atat. Intr-o discutie sau intr-o relatie ai nevoie sa vorbesti cu un om complet si nu doar cu un manechin.



Recomand cartea si cu siguranta o sa mai citesc din romanele lui Kody Keplinger. Iar daca stati cu ochii pe pagina de facebook a blogului Reading Addict in August voi oferi un exemplar din aceasta carte la un concurs.



4/5

4 comentarii:

Blue Devils spunea...

doamne, cat de mult mi'o doream la concursul pe care l'ai organizat..dar n'a fost sa fie, poate data viitoare ^_^

Crina @Reading Addict spunea...

Adrenalin3, concursul tine pana la finalul lunii august.

Love is nature spunea...

Frumoasa recenzia. Desi sunt o mare fana a cartilor fantasy, cartea aceasta incepe sa creasca in ochii mei.

Unknown spunea...

Foarte frumoasa recenzia . Chiar m-ai facut curioasa in legatura cu cartea , sper sa o citesc cat de curand .