duminică, 22 iunie 2014

RECENZIE - Jocul de Anders de la Motte

Henrik HP Petterson, un tanar fara niciun scop in viata, gaseste un telefon mobil in compartimentul unui tren catre Stockholm. Prin intermediul acestuia este invitat sa participe la un joc: fara a-si da seama, isi ia angajamentul unor misiuni riscante, cu mize mari, care ii transforma viata monotona intr-o cursa periculoasa. HP iubeste acel fior inexplicabil si premiile care i se ofera, dar nu este oare ceva sinistru in legatura cu acest concurs aparent inofensiv?

Intr-un plan paralel, ambitiosul detectiv Rebecca Normen urca o treapta in cadrul carierei sale din Serviciile Secrete Suedeze, dar este sacaita iin permanenta de biletele gasite in dulapul personal. Cel care i le trimite stie mult prea multe despre trecutul ei. Lumea lui HP se intersecteaza in mod inevitabil cu cea a Rebeccai. Dar daca realitatea este doar un joc, atunci ce este real?

Cred c-am spus-o de zeci de ori, dar nu voi inceta sa repet - iubesc cartile cu si despre jocuri video, darr daca ar fi vorba sa le joc eu, nu stiu de cata rabdare si agilitate as da dovada. Asa ca atunci cand am vazut ca Rao publica Jocul am stiut ca-mi doresc cartea asta. Dupa ce-am iubit si devorat Erebos (recenzie) am tot cautat ceva asemanator, si am gasit. Si mai e si trilogie, si nu stand-alone asa ca ma bucur si mai tare.

Nu o sa intru in detalii, dar pot sa spun ca aceasta carte e geniala - ca idee, ca actiune, suspans, personaje, intorsaturi de situatie. Are tot ce vrei, de la momente amuzante pana la explozii, intrigi si pana la bataie, furturi, tehnologie, jocuri, prietenii, familie, raufacatori. Are orice. Si autorul le imbina asa de bine incat eu am zambit ca un nebun pe tot parcursul celor trei sute de pagini, savurand fiecare pagina si nestiind de partea cui sa fiu - de partea tipilor buni ce incercau sa salveze situatia? De partea lui HP ce s-a bucurat cat a putut de joc si m-a ros curiozitatea odata cu el? De partea tipilor ce administrau jocul, admirandu-le rautatea si inteligenta?

Ce sa zic mai mult decat GENIAL. Pentru cineva care iubeste tehnologia, jocurile, pericolul si ideea ca e ceva acolo afara mare si rau, care vede tot si stie tot, si are planuri marete si o multime de oameni ce lucreaza pentru el, aceasta carte e mai mult decat poti cere. Iar eu acum probabil o sa numar zilele pana editura se hotaraste sa publice si urmatoarele volume.

Stiu ca recenzia e scurta, insa daca as mai vorbi, as da detalii si cartea asta e genul acela pe care trebuie s-o citesti fara sa stii mult. Ca sa te bucuri de suspans si de actiune, sa mergi odata cu HP si sa intelegi odata cu el. A, si am uitat sa zic, este din doua perspective - HP si detectivul Rebecca Normen. Asa ca e si mai interesant cu doua personaje extrem de diferite ce vor lucruri diferite, dar cand se intalnesc... lucrurile se simplifica sau se complica si mai tare?

Va rog cititi cartea daca vreti ceva bun, care sa va tina in priza, original si foarte interesant. Poate daca devine si cartea mai citita avem si continuarea mai repede *big eyes*

5/5