vineri, 14 martie 2014

RECENZIE - Eve (Eve #1) de Anna Carey

O fascinanta aventura distopica, petrecuta in 2032, la saisprezece ani dupa ce un virus mortal a sters aproape intreaga populatie de pe fata pamantului.

In ultima noapte petrecuta in scoala de fete unde este eleva, Eve descopera ceea ce se intampla in realitate cu absolventele - si soarta cumplita care le asteapta.

Evadand din singurul camin pe care il cunoscuse vreodata, ea porneste intr-o calatorie lunga, presarata cu piedici inselatoare, in cautarea unui loc in care sa poata supravietui. Pe drum il intalneste pe Caleb, un baiat rebel si dur, care traieste in salbaticie. Separata de barbati intreaga viata, Eve fusese invatata sa se teama de acestia, dar Caleb ii castiga treptat increderea… si inima.

Cand soldatii incep sa ii vaneze, Eve trebuie sa aleaga intre adevarata dragoste si propria ei viata.

Evocativa, romantica si uneori inspaimantatoare, Eve este primul roman dintr-o noua trilogie captivanta, cu o eroina de neuitat.

Vi s-a intamplat sa cititi o carte si sa va placa, iar peste ceva vreme sa o recititi si atunci sa o iubiti?

Mie da. Am citit Eve in 2012, cred, si mi-a placut cartea, mi s-a parut interesanta ideea si personajele au fost dragute. Insa astazi am recitit-o, pentru ca voiam sa am totul proaspat in minte cand m-apucam de volumul doi, si mi-a placut si mai mult. Totul mi s-a parut mai viu, mai profund, mai interesant si mai plin de emotii; poate datorita faptului ca stiam ce urmeaza sa se intample, si nu m-am mai agitat asa de tare, si am savurat mai mult stilul autoarei si emotiile.

Eve mi se pare mie genul de carte care te face sa o incepi fara sa ai asteptari foarte mari, pentru ca nu-ti ofera o societate foarte plina de tehnologie sau ceva asemanator, aici facand o mica paralela cu alte carti distopice, insa iti ofera altceva. Iti arata ca degeaba cunosti si ai fost invatat sa stii anumite lucruri, daca nu stii ce inseamna iubirea, daca n-ai familia aproape, daca nu valorifici prietenia si mai ales n-ai incredere. Iar toate acestea sunt foarte scumpe si se castiga greu. Si se pierd foarte usor.

Nu vreau sa va dau detalii legate de poveste, pentru ca-mi doresc sa o aflati voi, sa-i cunoasteti pe Eve si pe Caleb, dar si pe restul, si mai ales sa priviti atent si sa faceti o comparatie: intre cunostintele lui Eve, si atitudinea ei, si cunostintele lui Caleb, si atitudinea lui. Mie mi s-au parut ca teoria si practica, ce in final trebuiesc combinate. Acum sa nu intelegeti ca fac vreo aluzie la relatia dintre ei, ci ma refer la faptul ca desi Eve a fost cea mai buna la scoala, n-are cunostinte prea multe in supravietuire si sa se descurce singura, iar Caleb stie aceste lucruri, insa n-a fost la scoala.

Atat Caleb cat si Eve imi plac mult ca personaje si am admirat faptul ca desi Eve a crescut cu anumite idei bagate pe gat, a reusit sa si le schimbe, treptat, vazand care-i adevarul, si in acelasi timp, a reusit sa se adapteze noii sale vieti. Nu-i usor sa supravietuiesti singura in spatiu deschis daca ai stat doar intr-o insitutie unde toti aveau grija de tine. Cred ca aceasta carte poate fi luata ca o lectie, si nu doar ca o distopie.

Asa ca, fara sa ma mai lungesc cu vorba, va recomand cartea, intreaga serie, si sper sa va placa. Pentru ca merita, si nu doar datorita ideii, felului in care e scrisa, personajelor, emotiilor, ci si pentru ca te invata multe. Iti arata ca trebuie sa acorzi mai multa importanta anumitor lucruri si sa lupti pentru ceea ce-ti doresti.

5/5