duminică, 24 martie 2013

RECENZIE - Hex Hall de Rachel Hawkins


Descriere:

Cu trei ani in urma, Sophie Mercer si-a descoperit puterile de vrajitoare, har mostenit de la tatal ei, pe care mama, o simpla muritoare, l-a indepartat imediat dupa casatorie. La balul de absolvire a liceului, Sophie atrage asupra ei atentia celor din jur printr-o vraja care se termina foarte prost si este trimisa la Hex Hall, un fel de scoala de corectie pentru asa-zii copii Prodigium, adica vrajitoare, zane, magi, metamorfi, varcolaci si, in mod exceptional, vampiri. 

La sfarsitul primei zile la noua sa scoala, Sophie are deja trei dusmani noi, este indragostita lulea de un vrajitor sexy, descopera ca are o colega de camera vampir, iar o fantoma infricosatoare o urmareste pretutindeni. Mai mult, curand, Sophie afla ca cineva ii ataca in mod misterios pe elevii de la Hex Hall. 
Pe masura ce secretele sangeroase se dezvaluie treptat, Sophie trebuie sa se pregateasca pentru cea mai mare amenintare pe care o are de infruntat: o societate secreta, L'Occhio di Dio, al carei scop declarat este exterminarea tuturor fapturilor Prodigium, si in special a ei. 

RECENZIE:

Când am vazut cartea aparuta la editura Litera nu pot sa zic ca am simţit dorinta de a o citi cat mai repede, poate din cauza copertii. N-am nimic cu ea, dar mi se pare cam copilaroasa pentru o carte pentru adolescenti, nu poti sa spui ca acest volum se adreseaza copiilor. Ignorand coperta de la noi si tot uitandu-mă la cea originala am zis sa-i dau cartii o sansa aşa ca am citit-o.

 In doar câteva ore am dat paginile una dupa alta si nu ştiu cum am ajuns la sfarsit. Sincer mi-a placut. E scrisa intr-un mod simplist, amuzant pe alocuri, cu replici comice si un dialog natural. Tipele ce apar in orice carte/serie si care nu o suporta pe protagonista nu mi s-au parut aşa acre si nesimtite ca altele sau aruncand cu fite in toate partile, mă bucur ca autoarea n-a tinut sa sublinieze acest aspect.

Apoi mă bucur ca n-am dat peste un triunghi amoros si sper sa nu dau peste el, m-am cam saturat sa gasesc asta in orice carte pe care o citesc. Apoi, Archer…hm, am fost surprinsa sa aflu cine e si in ce e implicat, dar situatia devine interesanta aşa. Si nu m-asteptam ca vrajitoarea aia ce s-a oferit sa o ajute pe Soph sa fie ceea ce era. Chiar sunt curioasa cum evolueaza lucrurile si astept urmatorul volum, chiar daca nu mă dau in vant dupa seriile cu vrajitoare si tot acest amestec de creaturi. A, inca o bila alba este faptul ca n-am simţit strangandu-mă de gat cliseul cu academia/internatul/scoala de corectie.

4/5

1 comentarii:

Sandy spunea...

Nominalizare :D http://dragostepentrucarti.blogspot.ro/2013/03/leapsa.html