luni, 21 ianuarie 2013

RECENZIE - Orasul Oaselor (Instrumente Mortale #1) de CASSANDRA CLARE

Descriere:

Clary Fray, o fată de cincisprezece ani, are darul Vederii... un dar pe care ceilalţi oameni nu-l au. Ea vede vampiri, vârcolaci, zâne, demoni şi alte creaturi care populează Lumea din Umbră.

În Oraşul Oaselor, cartea întâi din seria Instrumente mortale, mama lui Clary, Jocelyn, dispare şi ea însăşi e atacata de un demon – un ravener înspăimântător. Astfel, tânăra ajunge să-i cunoască pe vânătorii de umbre, războinici a căror misiune este să-i apere pe oameni de demoni şi să-i controleze pe vampiri şi vârcolaci.

De asemenea, Clary îl întâlneşte pe Jace, un tânăr fermecător, şi, împreună cu el, încearcă să dezlege nenumaratele taine ale Lumii din Umbra. Cine a răpit-o pe Jocelyn? Unde se află Pocalul Mortal şi ce puteri are acesta? Cine l-a transformat pe Simon, cel mai bun prieten al lui Clary, în şobolan şi cum poate fi desfăcută vraja? Cum a reuşit Clary să dobândească dintr-odată Vederea? De ce sunt demonii interesaţi de o mundană oarecare?
Nu în ultimul rând, Clary încearcă să-şi înţeleagă propriile sentimente – în ce relaţie se află ea de fapt cu Jace şi Simon?

RECENZIE:

Sincera sa fiu cred c-am auzit de seria asta de cand a aparut la noi si toata lumea o lauda si o ridica in slavi, incat ajunsesem sa cred ca peste cine stie ce minunatie trec si n-o iau in seama. Asa ca in vara cand am vazut primul volum la biblioteca am zis sa incerc pentru ca n-aveam ce pierde - am citit 90 de pagini si am lasat-o din mana pentru ca nu ma prindea deloc. Fiind si paginile mari am avut impresia ca pierd timp. 

Acum am imprumutat-o a doua oara si am zis macar sa o termin ca sa stiu si eu clar ce-o fi asa minunat, mirific, mirobolant la ea, macar sa stiu pe propria piele cand data viitoare ma intreaba cineva de ce n-am citit seria asta asa spectaculoasa. Inceputul mi s-a parut greoi, putin plicticos, insa pe parcurs lucrurile au inceput sa se lege, monotonia sa dispara si de la jumatatea cartii am ajuns absorbita si n-am mai lasat-o din mana. Iar felul in care volumul se incheie m-a lasat cu respiratia in gat, asa ca am noroc ca am imprumutat si al doilea volum si il voi citi inainte sa ma sufoc. 

Cum auzisem atatea de serie involuntar am mai prins din zbor ce se intampla prin ea, ce relatii sunt intre personaje si mai ales cea dintre Jace si Clary. Si totusi nu m-am simtit ca si cum am putut prezice ce urmeaza dupa fiecare capitol. N-as numi-o totusi o lectura geniala careia sa-i dau 10 stele din 5, insa o sa-i ofer un 4/5 pentru ca au fost momente care m-au surprins placut, Jace are niste replici care uneori amuza, alteori trec neobservate, iar Clary e o fata obisnuita. 

Ce-am apreciat la autoare e ca nu i-a transformat in niste razboinici de piatra pe Jace, Clary, Issabele si Alec, ci sunt doar niste adolescenti cu responsabilitati mari si care se impart in doua lumi. O alta bulina alba ar fi ca liniile triunghiului amoros sunt subtiri si nu mi-au stat in gat ca in alte serii. Poate ca volumul doi ma va surpinde mai mult.


4/5

0 comentarii: