marți, 30 octombrie 2012

RECENZIE - Muncile lui Hercule de Agatha Christie

Descriere:

Inainte de a se retrage din activitate, Hercule Poirot vrea sa faca fata unei provocari – sa rezolve 12 cazuri care corespund muncilor clasicului sau tiz din Antichitate, cu toate ca infatisarea lui Poirot nu are nici o asemanare cu faimosul erou grec. 

Totusi – considera micutul detectiv –, asemenea lui Hercule, si el a avut responsabilitatea de a scapa societatea de unii dintre cei mai groaznici monstri. Asadar, in perioada care precede pensionarea sa, Poirot se hotaraste sa accepte 12 cazuri – propriile munci autoimpuse. Fiecare insa va intra in analele crimei drept dovezi de maiestrie deductiva. 

RECENZIE:

Nu este prima carte pe care o citesc de la aceasta autoare si cam stiam la ce sa mă astept. Si totusi a fost diferit pentru ca in loc sa fie doar un caz, o poveste au fost doisprezece care intr-un fel s-au inlantuit sau unele personaje l-au insotit pe Poirot de-a lungul cartii. N-as putea spune ca mi-a placut unul mai mult ca celalalt pentru ca fiecare a avut ceva, unele au fost mai simple, altele mai complicate si cu propriul farmec. Mi s-a parut interesanta ideea de a asemana fiecare caz cu una din muncile lui Hercule si pot spune ca Agatha a reusit sa mă facă sa zambesc. 

Deci daca va plac cartile ei sau cartile cu detectivi (atentie nu mă refer la cele cu impuscaturi sau sa muriti de suspans rozandu-va unghiile pentru ca e ceva mai la foc mic) puteti sa incercati aceasta carte sau una din cartile ei. Eu am savurat aceasta carte si am avut parte de o duminica frumoasa chiar daca afara vremea se strica.

3/5

1 comentarii:

Miranda. spunea...

Insfarsit o carte care mi place si mie. Eu nu sunt genul care citeste despre vampiri si tot felul de "opere" ce apar acum. Dupa parerea mea adevaratele carti sunt cele ce se pastreaza in ani.
Dar sa vorbim si despre aceasta carte. Prima la care pot spune ceva. Imi place muuult Agatha, nu am citit decat trei carti de-ale ei, pentru ca, m-a cam oofticat ca doar la una mi-am dat seama cine este criminalul. Imi place foarte mult ca ai ales aceasta carte. Poate o s-o citesc si eu. Sper ca o sa-mi dau seama cine este criminalul.