sâmbătă, 14 iulie 2012

RECENZIE - Blestemul focului (Elita Intunecata #1) de Chloe Neill


Descriere:

Lily Parker este trimisă de părinţii ei la o şcoală particulară elitistă din Chicago. Gaşca fiţoaselor de la Sfânta Sofia este însă mai dificil de suportat decât cerinţele academice. Ciudata Scout, singura care se distinge de restul colegelor sale, dispare noaptea în subsolurile clădirii. 

Urmărind-o, Lily află că noua sa prietenă face parte dintr-un grup de adolescenţi rebeli, cu puteri magice, care au sarcina de a proteja oraşul de vampiri, demoni şi Secerători. Ar vrea să le vină şi ea în ajutor, numai că va avea de înfruntat blestemul focului...


RECENZIE:

M-am apucat de carte pentru ca tot auzisem de ea diverse pareri si am vrut sa vad cum e cu adevarat, caci pana la urma fiecare o poate percepe intr-un alt mod si fiecare are standardele sale. Eu personal n-aveam asteptari foarte mari de la ea pentru ca nu prea ma (mai) dau in vant dupa cartile cu adolescente care descopera ca au puteri sau care ajung accidental sa trebuiasca sa salveze lumea. Insa aceasta carte o pot incadra la categoria « draguta carte, merita sa-ncerci ». Prima parte a cartii nu este foarte interesanta, adica Lily ajunge la Sfanta Sofia si ca orice eleva noua incearca sa se integreze, isi face prieteni noi din ambele tabere: adica umbla si cu Scout si uneori cu fitoasele, ia parte la ore si tot restul. Insa cand Lily merge in subsol, desi mai fusese, si ajunge sa fie omul nepotrivit la momentul nepotrivit ia o palma puternica de la magie: o loveste la propriu blestemul focului. Pe langa acest mic accident ea incepe sa se indoiasca de cariera parintilor sai si mai ales de sinceritatea de care ei au dat dovada fata de ea. Oare ce va descoperi Lily?

Desi la inceput pare ca acel blestem n-a lasat decat un mic semn Lily isi da seama ca nu mai e la fel, s-a intamplat ceva si are puteri. Insa ce mi-a placut legat de asta este ca ea nu e ca alte eroine care isi accepta puterile cu bucurie sau sunt extrem de pricepute de la inceput. Totul merge pas cu pas, actiunea curge usor si chiar daca e scrisa simplist te prinde. Personajele sunt conturate ok si chiar daca intreaga carte nu te face sa spui wow eu zic ca merita sa-i dati o sansa.

Tot citind acest volum aflati daca Sfanta Sofia chiar e o scoala normala sau se mai intampla si altele pe langa ea sau mai bine zis in interiorul ei. Gasiti raspunsul si la intrebarile « Oare Scout e ciudata doar pentru ca se imbraca diferit? Oare amicii ei sunt la fel de normali? Cum se va descurca Lily si ce mai urmeaza? »

Eu sincer ii dau cartii un 4/5, poate e mult sau poate e putin, dar asa consider la momentul de fata si singura intrebare ce-mi umbla prin minte este daca urmatorul volum va fi mai bun sau nu decat acesta.

4/5

5 comentarii:

Diana spunea...

Este combinatia dintre Evernight si Nu plange sub clar de luna. Si un pic din Nascuta la miezul noptii.

!Melamine spunea...

Nu am citit cartea inca. O am dar nu i-a venit randul ca sa zic asa. Si eu tot din aceleasi motive am luat-o. Am vrut sa vad cum e cu adevarat. Sper sa-mi placa.Multumim pentru recenzie :*

Andreea spunea...

Frumoasa recenzia ta.Acum nu stiu ce sa spun,daca este de bine sau nu ultima ta afirmatie..Eu una inca nu am citit-o,insa mi-ar placea sa o citesc.

Diana spunea...

Imi plac genul acestea de carti. Fata este trimisa la un sanatoriu...pot spune ca aceste carti sunt genul meu.

!Melamine spunea...

Am mai citit carti de genul acesta. Sper doar sa se ridice la nivelul asteptarilor mele :D