joi, 5 ianuarie 2012

RECENZIE - Invizibil de Paul Auster



Descriere:

Pasiune, tradare, violenta si o poveste de dragoste care arunca-n aer tabuuri vechi de cand lumea. Totul incepe in New York, in primavara lui 1967, cand Adam Walker, un student cu aspiratii de poet, ii cunoaste pe Rudolf Born, un francez enigmatic, si pe Margot, iubita lui, o femeie tacuta, seducatoare si misterioasa, cu care infiripa o relatie cel putin stranie. 

Povestile personale ale celor trei ne poarta prin timp, din 1967 in 2007, si prin spatiu, din New York, in Paris si apoi in Caraibe. Un roman despre tineretea revoltata si patimasa, despre iubire si dorinta si despre granita subtire care delimiteaza fantezia de realitate. 

RECENZIE:

Aşa cum la inceput trageam sa citesc cat mai mult din aceasta carte de la jumatate incolo si mai ales spre final trageam de mine sa o termin. 

Mi-au placut paginile din perspectiva lui Adam, cred ca cel mai mult din toate; au fost dragute si cele din perspectiva prietenului sau si mi-au placut si cele trei povestioare cu titluri de anotimpuri. Finalul m-a scos din sarite si cred ca e cel mai tâmpit final posibil pe care l-am citit vreodata. De ce? N-are nici o legatura cu inceputul cartii si daca incearca cineva sa-mi explice ca se incheie cu jurnalul unei tipe ce-a fost indragostita de Adam si ea povesteste când a fost in vizita la ex-ul iubit al maica-sii si e ceva in regula eu sunt analfabet. 

Deci daca autorul asta scria doar jumatate de carte, care si aşa are 250 si ceva de pagini sau măcar mă lasa in pace si nu punea jurnalul ala si o lasa aşa era perfect. Nu mi-a placut decat jumatate de carte care zic eu c-a fost scrisa bine si pe gustul meu. 

Parca, cu cat se apropia de final cu atât se grabea sa termine si-a iesit o varza, pentru ca eu nu reusesc sa gasesc ideea centrala a cartii. Viata lui Adam vazuta din mai multe parti? Adevarat poate, dar mă abtin sa mai zic ceva. Ideea e buna, dar pe mine nu m-a prins deloc, iar felul in care e scrisa lasa de dorit. 

O fi acest Auster autor bun, dar eu nu dau nimic pe el. Cui ii place poate citi si poate eu gresesc. Pacat de Adam ca-mi place ca personaj. In concluzie am citit carti mai bune decat asta si mult mai vechi, ca an de scriere.

3/5

3 comentarii:

Diana spunea...

Din descriere reiese ca este o carte de dragoste

Oanaaa. spunea...

E superba cartea, am citit-o si eu.

Diana spunea...

Chiar este o carte de dragoste. Am citit-o si mi-a placut. 3/5